Puebla a Cholula

Včera jsme neměli přístup na net, takže to musím dohnat všechno dneska.

Ráno jsme sedli na autobus do Puebla, což je město asi dvě hodiny cesty od D.F., velké a chaotické, ale koloniálně historické a veskrze půvabné. Po cestě jsme v mracích viděli obě aktivní sopky, Popocatepetl i Ixtacihuatl.

Poté, co jsme se dokodrcali do Puebla, napadlo nás, že bude nejlepší dát si batohy do úschovny a rovnou si zajet do Choluly, což je bývalé předkolumbovské obrovské město. Lepší, než jezdit na hotel, tam si nechat věci na recepci, protože ještě nebyl čas pro ubytování, a jet zase zpátky na nádraží.

Našli jsme rozhrkaný autobus locale a jím jeli asi hodinu do Choluly, která je slavná tím, že se v ní nacházela největší pyramida v Mexiku (i na světě). Když jsme se dostali na místo, vystoupili jsme vedle obrovského kopce porostlého travou, na kterém byl postaven kostel.

Chytrý knižní průvodce nás poučil, že nestojíme na kopci, nene. Toto je totiž ona slavná obří pyramida, kterou Španělé po conquistě částečně rozmetali a najust na ní vystavěli kostel a dalších 364 kostelů okolo ní po celém městě (pro každý den v roce). Kdyby byli dobyvatelé pyramidu nerozebrali, byla by vyšší než egyptská Chufuova pyramida…a zároveň i širší a mohutnější, protože mezoamerické pyramidy mají menší sklon stěn než staroegyptské.

Velká škoda, že místní současné obyvatelstvo nenapadlo kostel zbourat a pyramidu rekonstruovat, protože jsme se oba shodli na tom, že obří pyramida by se nám líbila víc než kopec s kostelem na vršku. Ale alespoň jsme vyšplhali nahoru a pokochali se krásnou vyhlídkou na údolí.

Po cestě dolů Marian neodolal a koupil si od prodavače pár sušených kobylek, které k mé hrůze a neskonalému zhnusení sežral i s nohama! Prý to bylo nic moc a znova to zkoušet nebude…Já jsem zjistila, že jsem si zapomněla čepici v autobuse, takže od té doby dělám všechno proto, abych si koupila jinou, ale mám nějakou malinkou hlavu, takže musím zkoušet a zkoušet 🙂

Vrátili jsme se zpět do Puebla a po lehčí záměně dvou autobusových nádraží jsme vyzvedli zavazadla z úschovny a vzali si taxi neautorizado k hotelu. Báli jsme se sice o život i zavazadla, ale řidič nás pěkně odvezl přímo před secesní nádherný superhotel s proskleným stropem a vitrážovými okny….A on to byl náš hotel za 18 dolarů na osobu, který jsme předtím na poslední chvíli zajistili na tu jednu noc. Sice už měl hotel to nejlepší dávno za sebou, ale obstarožní pikolík i výtah fungovali, a my se v hotelu dobře vyspali.

Večer jsme se prošli po historickém centru Puebla. Je to koloniální město s krásným náměstím i okolními kostely, živé a plné lidu. Centrum Puebla je chráněno UNESCO. A tam moc dobře vědí, proč…

Mládež z Puebla si pouští z reprobeden nějakou formu hip hopu a vzájemně spolu soutěží ve dvojicích. My obešli celé Zocalo a navštívili nádhernou kapli mimo náměstí – Maria de Rosario,  tak plné zlata, že jsme jenom nevěřícně zírali, protože něco takového jsme tady prostě nečekali. Tipla bych to tak na tunu zlata, to se musí zkrátka vidět.

Pak jsme ještě pojedli něco smažených pouličních brambůrků s limetami, podívali se na noční Zocalo a zapadli do postelí, neboť druhý den jsme opět za tmy vyráželi na téměř šestihodinovou jízdu autobusem do Oaxaca.

Pěkný den u vás ve Střední Evropě!

A jestli to cte Susenka, tatin nebo mati, napiste mi na mail, nejak mi to tady blbne a nic mi od vas ani k vam neodchazi….

Luu se představuje:

Fyzicky žiju v Praze, uvnitř své hlavy pak po celé zeměkouli. Nejvíc ze všeho bych si přála schopnost teleportace. Až na pár výjimek chci vidět celý svět....
Příspěvek byl publikován v rubrice Mexiko se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Puebla a Cholula

1. vendyna napsal:

Fotky, fotky, fotky!!! 🙂

• Luu napsal:

fotky bych rada, ale maji tu tak …puta…pomaly pocitace, ze se mi tu nedari otevrit ani flashku s praci, natoz stahovat fotky:(( zkusim zase v dalsim meste, slibuju

2. Sušenka napsal:

Čus ségruš,
    tak jak čtu ty vaše výlety, tak se rozpomínám, že jsem tam taky byla a že už jsem to úplně zapomněla.
    Už jsi měla ten meloun s chili? Mňam!
    Už máš pro mě dárek z Mexika? Já chci dárek!!!!!!!!!!!!! Jenom ať to nejaou ty kobylky nebo červy – takový chutě teda zas nemám. Já ty kobylky jedla taky, ale jenom zabalený do tortily, abych je neviděla, jak na mě koukaj těma sušenejma očkama.
    Páááááááááááááááááááááá, Suša

• Luu napsal:

no, Marian uz to jedl a moc mu to nechutnalo. ale nanuk z anansu s chilli mu chutnal. tady davaji chilli na vsechno. uz jsem si zvykla na hranolky s limetou, je to fakt dobry!

3. nerozlobte si Tlaloka napsal:

Také jsem se snažila poslat maila, ale nevím zda dorazil, tak to zkouším i tímto způsobem. Moc krásně se mi to čte. Vybyvují se mi vzpomínky na mou nejhezčí dovolenou a jen závidím, samozřejmě v dobrém, co vše navíc vidíte vy. Tak at se daří i nadále 🙂

4. nerozlobte si Tlaloka napsal:

komentář jsem sice odeslala, ale bez podpisu, takže to tímto napravuji a těším se na další zprávy. Už jste ochutnali mescal a tequilu? k těm broukům se to náramně hodí, jenom pozor na nezkušenost a vliv nadmořské výšky, vzpomeň si, jak jsme Ti vyprávěly, co udělal alkohol v mexiku se Sůšou. mam